Kto som alebo prečo "Srdce na srdci"


Ako prvé by som vás chcela srdečne privítať na mojom (absolútne prvom) blogu :) Prečo som sa do toho pustila? Sama úplne neviem. Možno to bola myšlienka, inšpirácia, ktorá sa vynorila akosi náhodne a keďže tematické smerovanie už bolo usídlené v mojej hlave dlhšie, tak som si povedala: "Prečo to neskúsiť?" :)

Kto teda som?

 

V prvom rade som manželkou, mamou, dcérou, priateľkou, ktorá sa nechala zviesť nosením svojho dieťaťa. Prečo práve zviesť? Hmm... Keď som sa nad tým zamyslela, prišiel mi na myseľ citát z Biblie - vyznanie z knihy proroka Jeremiáša, zo Starého zákona: "Zvádzal si ma, Pane, nuž dal som sa zviesť, uchopil si ma a premohol." (Jer 20,7)  Vidím v tom akúsi paralelu, pretože tak, ako som sa Ježišom nechala zviesť k viere, nechala som sa zviesť aj k noseniu :)

Zdá sa vám to čudné? Príliš sentimentálne, či "svätuškárske"? :) Možno. Čo na tom! Ak vás z môjho blogu zaujme čo i len jeden riadok alebo myšlienka, moja námaha stála za to :)

 

 

 

 

Prečo srdce na srdci?

 

Tak srdce na srdci alebo nosenie? :) V podstate jedno aj druhé, lebo v mojom ponímaní znamená: 

nosenie = mať srdce na srdci
nosenie = ponúkať, dávať seba a prijímať toho druhého takého, aký je
nosenie = byť v náručí a zakúšať vzájomnú lásku

Maminky (alebo všeobecne rodičia), ktorí nosia svoje deti, vedia o čom hovorím. A vy, ktorí ste to ešte neskúšali.... K čomu to prirovnám? Možno k pocitu, ktorý zažívate, k "chémii", keď ste v náručí milovaného manžela, partnera, rodiča, svojho dieťaťa... K okamihu, kedy vás zaplaví láska :)

Nosenie pre mňa znamená spôsob, ako môžem môjmu synovi dať najavo, že ho milujem, a cez ktorý to môže aj fyzicky zakúšať.

Keby som mala ísť do pragmatickej roviny (áno, myslím aj na vás, muži, nech z tohto príspevku tiež máte nejaký osoh :) ), hovorím o spôsobe, ako dieťatko utíšiť, keď je rozrušené. Ako ho uspať, keď to samo nedokáže. Ako mu pomôcť zvládnuť zdravotné ťažkosti, keď je choré. Ako neriešiť to, či je niekde bezbariérový prístup, ale sú tam len schody. Ako si pomôcť, keď mi začne štrajkovať dojčenie. A poviem vám, že mať spokojné dieťa a zároveň obe ruky voľné, je niekedy fakt na nezaplatenie :)

Čo nakoniec dodať? Asi len to, že tento blog bude o nosení a o kontaktnom rodičovstve. O tom ako, prečo, kedy a s čím. A možno aj omnoho viac :)

Preto do nosenia, priatelia! :) Teším sa na vás :)

Komentáre

Obľúbené príspevky