"Tu som... Nech sa mi stane podľa tvojho slova." (Lukáš 1,38)

Madonna and Child Peruvian Style
Každý rok mám vo zvyku priateľom a známym poslať pred Vianocami mailom alebo cez správy nejaký vianočný citát z Božieho slova. Prikladám k nemu aj obrázok, ktorý ma vo vzťahu k nemu chytil za srdce. Tento rok je to pre mňa špeciálne a výnimočné, pretože tento "Vianočný pozdrav", môžem prostredníctvom tohto blogu, poslať každému z vás :)

Keď som uvažovala, aké Slovo by som mohla "zasiať" tento rok, napadlo mi viacero možností: Ježiš, "svetlo, ktoré osvecuje každého človeka, prišlo na svet" (Ján 1,9). Ježiš ako Dar od Boha-Otca, "ktorý tak miloval svet, že dal svojho jednorodeného Syna, aby nezahynul nik kto v neho verí." (Ján 3,16)... som bola v podstate rozhodnutá :) Začala som trochu lustrovať obrázky na internete. Aaa.... 

Natrafila som na tieto dva nádherné obrazy :) Bolo rozhodnuté! :) Prečo ma tak veľmi oslovili? Ťažko sa mi to vysvetľuje... Možno preto, že na prvý pohľad z nich "srší" láska :) A možno preto, že som v nich zazrela odraz samej seba :) Je to trochu odvážne prirovnanie? Pohoršujúce? Hmm... 

Madonna with Child Embracing 
(Diana Mendoza)
Viem, že Mária je na mnohých zobrazeniach taká nadpozemská, akoby nedosiahnuteľná, príliš éterická. Ale myslím si (a tieto obrazy to vystihujú), že to bola hlavne žena, matka, ktorá prežívala svoje materstvo, jeho radosti a starosti, rovnako ako my :) Musela prežívať pôrodné bolesti (aj keď rodiť v smradľavej maštali medzi dobytkom (?!?!?!) - pre mňa je hrdinka :) ). A keď bol Ježiš dieťa, tiež musela nejako "prežiť" ten náročný čas, keď mu išli zuby, bol chorý, mal noci, kedy zle spal, učil sa loziť, chodiť, behať, štveral sa na tie najnezmyselnejšie miesta, na ktorých, keď ho zbadala, ju zamrazilo. Tiež musel mať obdobie vzdoru (veď každé dieťa si ním prejde) a možno sa aj pár krát hodil o zem :) Dokonca zažila, že sa jej v dave stratil na 3 dni a vôbec nevedela kde je a čo je s ním (mamy, ktoré niečo také zažili, vedia aký strach musela prežívať).

Už je vám bližšia? Verím, že áno :) Lebo taká by mala byť :) Nám blízka - mama a priateľka :) Možno mala na začiatku svoju vlastnú predstavu o živote... Ale potom prišla ponuka: "Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš..." (Lukáš 1,31) Napriek určitému uvedomeniu si toho, čo jej tým hrozí (odmietnutie, obvinenie z cudzoložstva, smrť ukameňovaním a prenasledovanie), jej odpoveď bola: "Tu som... Nech sa mi stane podľa tvojho slova." (Lukáš 1,38) Bola to odvážna žena, však? :) Kto vie, akoby to dopadlo, keby odpovedala inak...

Vianoce sú pre mňa osobne časom zastavenia, bytia spolu a užívania si jeden druhého :) Toto prajem aj vám :) Ja viem, že ohľadom "organizácie" nákupov, varenia a neviem čoho všetkého prídu chvíle napätia :) Ale o toto sa nenechajte obrať. Lebo čas Vianoc je aj pripomenutím toho, že jedna mladučká, odvážna a odhodlaná žena sa stala matkou Syna - Boha, ktorý sa stal jedným z nás, aby sme sa my mohli stať slobodnými a svätými :)

Prajem Vám krásny Vianočný požehnaný čas v kruhu vašich blízkych a priateľov a teším sa na vás v Novom roku ;)

Do nosenia priatelia :)





Komentáre

Obľúbené príspevky