"Vy ešte dojčíte???!!!... A nechcete ho už odstaviť?"

"Návod" na asymetrické prisatie:
1. Dokorán otvoriť pusu
2. Dať mame svoje nohy až za hlavu
3. Urobiť "Ham!" a uškŕňať sa, čo dobrého to zase jedla :)
Matej má momentálne 18 mesiacov a na počudovanie túto otázku dostávam čím ďalej, tým častejšie. A viete čo je pre mňa? Nepochopiteľná! Vôbec jej nerozumiem a nerozumiem ani ľuďom, prečo sa ma na ňu pýtajú. Prečo by som mala s dojčením prestať??? Veď mi to tak veľa vecí uľahčuje :) A pozerať sa na Matejov vytešený pohľad, ako sa na tú svoju mňamku teší, no nedajte mu ;)

Skúsim teraz položiť otázku ja: Čo je zlé (alebo čudné?) na tom, že svojho rok a pol starého syna ešte dojčím? Viete, keď to človek počuje od "bežných" ľudí vo svojom okolí - no, dobre. Ale keď to počujem od lekára?! (Mám skúsenosť, že sa ma všeobecná lekárka pýtala, či už s tým nechcem prestať, veď som sa už dosť obetovala... "?").

Neviem... Asi je kameň úrazu v tom, ako naozaj dojčenie vnímame. Je absolútny megaparadox, ak mne, ako dojčiacej matke, ktorá nemá žiadny problém s dostatkom množstva materského mlieka, je odporúčané ukončiť dojčenie a začať kupovať umelé mlieko! Nechápem a nerozumiem tomu. Prečo? Reklamy v televízoroch alebo plagáty s touto tématikou, ktoré sú v každej nemocnici či v čakárňach pediatrov, hlásajú s prekrásnym obrázkom úžasne vysmiatej mamičky a dieťaťom kŕmeným flašou, aké je to úžasné - veď umelé mlieko obsahuje toľko "xy" skvelých vitamínov a látok... Hmmm...

Materské mlieko pod mikroskopom
Nech je zloženie umelého mlieka akokoľvek "skvelé", nikto ma nepresvedčí o tom, že je lepšie ako to moje, ktoré je zakaždým iné a vždy v takom zložení, v akom ho Matej práve potrebuje (v ten konkrétny deň s ohľadom na zdravotný stav aj vek). Niečoho takého umelé mlieko nie je schopné! Áno, sú mamičky, ktoré nemôžu dojčiť. A tam je umelé mlieko potrebnou nutnosťou. Ale ak s dojčením mamička problém nemá, tak prečo? Vedeli ste, že firmy, vyrábajúce umelé mlieko, vymysleli aj také, ktoré je určené pre dojčiace matky??? Opäť - nechápem...

Čo k tomu dodať? V Biblii som našla jeden krásny citát (a vôbec nie jediný) o dojčení a o tom, čo tento úžasný dar dieťaťu, matke a aj iným ponúka: "Tešte sa s matkou Jeruzalemom, radujte sa nad ňou všetci, ktorí ju milujete!... Lebo takto hovorí Jahve: Pozrite, ja obrátim k nej blahobyt ako rieku a ako rozvodnený potok bohatstvá národov; bude vás pridájať, nosiť v náručí, bude vás láskať na svojich kolenách... Keď to zakúsite, srdce sa vám rozraduje a vaše údy sa naplnia novou silou ako svieža zeleň." (Izaiáš 66, 10;12;14) Preto milé, "dlhodobo" dojčiace mamičky, radujte sa :) Dojčite svoje deti a noste ich v náručí, láskajte ich na svojich kolenách :) Lebo keď to zakúsite, srdce sa vám rozraduje a vaše telo sa naplní silou ako svieža zeleň ;) A vy ostatní? Radujte sa spolu s nami :) Veď to, že svoje deti dojčíme, dávame im to najlepšie zo seba. Toto "tekuté zlato" sa nedokáže "dokonale" nahradiť, aj keď sa nás o tom všetkými možnými spôsobmi snažia presvedčiť :) 


Do nosenia a do dojčenia priatelia ;)

Zaujímavé články o dlhodobom dojčení nájdete TU a TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky