„Stačí málo na vyvolanie úsmevu a stačí jeden úsmev, aby sa všetko stalo možným.“ (G. Cesbron)

Jeden z Matejových šibalských úsmevov :)
Viete, čo mám na Matejovi najradšej? Jeho úsmev, jeho smiech... Keď ho počujem, mám pocit, že všetky moje starosti kamsi odišli (aspoň na chvíľu) a život je bezstarostný... Prečo je to tak? Ťažko sa to vyjadruje... Asi preto, že je taký bezprostredný, bezstarostný... A pravdivý :)

Vedeli ste, že smiech je jeden z prvých komunikačných prejavov u malých bábätiek? Hneď za plačom? Na webe som našla informáciu o medzinárodnom výskume, ktorý robili Britskí vedci. V nej sa uvádza, že 90% detí sa usmeje už počas prvých 2 mesiacov života a nahlas sa smejú pár týždňov po tom. Zaujímavým poznatkom bolo pre mňa to, že chlapci sa smejú až 50x denne a majú väčší zmysel pre humor než dievčatá, pričom tie sa smejú "len" 37x denne. (Zdroj TU). Aj v tejto súvislosti ma napadla otázka - keby robili takýto výskum medzi nami, dospelými, aké výsledky by asi vyšli? Hmm?

Započúvali ste sa niekedy do smiechu svojich detí? Ak áno, určite ste zistili, že ich majú niekoľko druhov :) Naozaj :) Aspoň u Mateja je to tak :) Napríklad:
  • rehot z plného hrdla, keď ho šteklím, alebo mu je niečo nesmierne smiešne :D
  • taký šibalský s iskričkami v očiach, kedy viem, že má niečo za lubom :D
  • široký cez pol tváre (ja ho volám "americký" úsmev č. 5), ktorý nahodí, keď beží (niekedy ozlomkrky) privítať niekoho, koho má veľmi rád :)
  • hanblivý úsmev, kedy sa zároveň snaží niekam schovať (najlepšie čo najhlbšie do môjho výstrihu :D )
  • vďačný a spolupatričný úsmev, ktorý vyčarí, keď sa ideme spolu hrať, alebo niečo spoločne robíme
  • smiech, ktorý si špeciálne vyhradzuje pre divoké hry s tatom, kedy výska a piští o dušu :D
  • víťazoslávny smiech, keď sa mu podarí zdolať (najmä prvý krát) prekážku alebo zvládnuť nejakú výzvu :)
  • ... (zásoba ešte určite nie je vyčerpaná, ale ďalšie objavujem postupne ;) )

Viete čo si myslím? Že detský smiech je tá najnákazlivejšia "choroba" na svete a niet na ňu lieku :) Dokonca je v nej riziko závislosti v tom, že ho budete chcieť počúvať znova a znova a dokonca "nehanebne" využívať rôzne prostriedky na to, aby ste ho mohli počúvať dookola ešte viac ;)

Aké je moje odporúčanie? Nechajte sa ním nakaziť! ;) Vychutnávajte si smiech vašich detí a smejte sa spolu s nimi! A verte mi, hneď bude Váš svet krajší a radostnejší spolu s nadobudnutým pocitom, že všetko ostatné sa nejakým spôsobom predsa vyrieši. Veď aj Božie slovo hovorí: "Z úst nemluvniat a dojčeniec pripravil si si chválu naprotiveň svojim nepriateľom, aby si umlčal pomstivého nepriateľa." (Žalm 8,3) A detský smiech je chválou Boha, pod vplyvom ktorej všetko ostatné mlčí a nemá cenu ;)

Na záver Vám sem prikladám jedno krátke video. Bolo natočené v januári minulého roka, keď mal Matej 5 mesiacov. Vždy, keď si ho pozriem, neudržím sa nesmiať :)





Do nosenia priatelia a prajem úsmevný 1. apríl ;)

Komentáre

Obľúbené príspevky