Moja cesta k poradenstvu nosenia alebo "Boh má s nami vždy ten najlepší plán"

Srdce na srdci
Máte radi príbehy? Ja áno :) Myslím si, že život každého z nás je akoby poskladaný z jednotlivých príbehov, ktoré čo to vypovedajú o nás, našich túžbach, minulosti, súčasnosti, ale aj budúcnosti :) Aj v mojom živote je niekoľko príbehov. Niektoré sú dramatické, iné dobrodružné a napínavé, ale aj romantické :) Príbeh, ktorý vám chcem vyrozprávať dnes, je plný lásky :) Zatiaľ ešte nepoznám jeho koniec, ale aj tak si myslím, že stojí za vyrozprávanie. Lebo to, ako sa vyvíjal doteraz, sa už teraz hlboko zapísalo do môjho srdca. O čom bude? Napovedá to aj názov tohto príspevku: Ako som sa stala poradkyňou nosenia.

Každý z nás má nejaké túžby, však? Niektoré sú väčšie, iné menšie, splniteľné a možno nie, blízke aj vzdialené... Možno sa vo vašom okolí objavujú ľudia, pri ktorých máte pocit, že oni si svoje sny (alebo tie vaše?) akosi bez námahy plnia. A vtedy sa to stáva... Že v srdci sa objaví nepríjemný pocit a možno aj bolesť z toho, že vám sa to nikdy nepodarí...

Ale keď sa na to pozrieme takým pravdivým pohľadom - je to naozaj tak? Hmmm... Je úžasne oslobodzujúce, keď zistíte, že tie pocity nás niekedy (teda väčšinou) tak trochu (teda riadne) klamú :) Pravdu prifarbia po svojom a cez ich optiku potom vidíme ako karikatúru to, čo by sme "chceli". Ale poviem vám jedno - pre každého z nás, už v momente nášho stvorenia, mal Boh pripravený plán: "Veď ja poznám zámer, ktorý mám s vami - hovorí Pán. Sú to myšlienky pokoja a nie súženia: dám vám budúcnosť a nádej." (Jeremiáš 29,11) Jeho plán... Určený pre nás... Ten najlepší, aký existuje a v ktorom nájdeme naplnenie a uspokojenie, ktoré hľadáme :) Že sme tam, kde máme byť a robíme to, čo máme robiť :) A je to dobré, lebo takto sme boli stvorení :) Môžete so mnou polemizovať: "Keď si taká múdra, povedz mi, ako to mám podľa teba zistiť?!" To je dobrá otázka :) A odpoveď? Môžem sa s vami podeliť o to, ako tento plán postupne objavujem ja ;)
10 minútová tvorba loga a názvu :)

Pred pár mesiacmi, po prečítaní jedného veľmi inšpiratívneho článku, v mojom srdci skrsla túžba robiť niečo, čo ma bude baviť. Čo budem robiť s láskou a vášňou s bonusom, že by som sa tým dokázala aj uživiť (nie, nemám zlú prácu; ale asi každá mamička na materskej a rodičovskej dovolenke mi dá za pravdu, že počas tohto obdobia sa veľmi dobre čistí hlava a aj pod vplyvom novej roly začíname rozmýšľať trochu inak ;) ). Ako aj pri iných veciach som sa s touto túžbou postavila pred Ježiša na osobnej modlitbe so slovami: "Ak máš niečo také pre mňa, ukáž mi to." O pár týždňov sa do mojich uší aj očí dostalo, že v 45km vzdialenom meste od môjho bydliska sa bude organizovať kurz pre lektorky nosenia. Hmmm... To bol podnet! :) Nosenie Mateja mi veľmi prirástlo k srdcu. V tom období som sa už dostala do štádia, kedy som sa rada delila o poznatky z tejto oblasti a ďalšie som "nasávala" :) Povzbudením v tejto veci bolo pre mňa Božie slovo: "Proste a dostanete! Hľadajte a nájdete! Klopte a otvoria vám!" (Matúš 7,7) a jeden úžasný zážitok, kedy som po osobnej modlitbe do 10 minút nakreslila svoje poradenské logo a názov (pozri obrázky). Samozrejme, že ako prakticko-opatrná žena som zaujala postoj: "Ooooo, Ježiš, to je skvelé! Avšak má to svoje ALE." A začala som:
  • ALE musí s tým súhlasiť môj manžel (tí, ktorí ho poznajú vedia, že to nie je také jednoduché :D )
  • ALE potrebujem k tomu nosiace pomôcky, ktoré niečo stoja (a nie málo) - vtedy som vlastnila "len" jednu šatku, aj to krátku, vhodnú už pre skúsenejšie "viazačky" :)
  • ALE na ten kurz potrebujem peniaze, ktoré nemám
  • ALE... ALE... ALE...
Koľkí z nás majú takýto prístup, keď nás Boh volá do neistých vecí, však? Je to také ľudské - nedôvera, keď sa máme postaviť na tú vodu a vykročiť, a pritom nemyslieť na to, že sa môžeme utopiť :) A práve pre takéto situácie som Ježišovi neskutočne vďačná za dar, ktorý mi dal - kresťanské spoločenstvo, do ktorého už pár rokov patrím (ak by ste sa chceli dozvedieť, o aké spoločenstvo ide, web nájdete TU). Mám v ňom priateľov, ktorí žijú vieru rovnako ako ja a spolu s nimi mám možnosť zažívať, "aké je dobré a milé, keď bratia žijú pospolu. Je to sťa vzácny olej..." (Žalm 133,1-2) A tak som ich tiež oslovila - nech sa za to modlia spolu so mnou, aby v tejto veci Ježiš dvere otváral, alebo ma zastavil :) Okrem toho som sa rozhodla, že ak teda Ježiš chce "stavať môj dom" (rozumej poradenstvo nosenia a jeho perspektívu), tak ja budem pravidelne prispievať na stavbu toho jeho (o čo ide, nájdeš TU). No a odvtedy sa začali diať zázraky...

Prvým a pre mňa tým NAJ bolo, že môj manžel s tým všetkým súhlasil (dokonca aj s predpokladanými finančnými výdavkami a prijatím neistej budúcnosti :D ). Čo sa týka nosiacich pomôcok, vždy keď som sa obhliadala po nejakej konkrétnej značke šatky, ktorú som potrebovala, našla som ju na predaj s cenou o 20 - 30 Eur lacnejšiu, ako bola bežná bazárová cena a nikdy mi peniaze na ňu v tom čase nechýbali (dnes už mám pre mamičky k dispozícii pekný "komínik" ;) ). Dokonca si na mňa často počkala :) Do cesty mi začali prichádzať úžasní ľudia z oblasti nosenia, od ktorých som sa mohla učiť a ktorí mi sami iniciatívne ponúkali spoluprácu a partnerstvo v tejto oblasti :) Dostala som pozvanie do občianskeho združenia, ktoré si samé oslovuje už reálne alebo potencionálne poradkyne nosenia, aby som sa stala ich členkou. Zároveň jedna z prvých mamičiek, ktorá ma v tejto súvislosti poprosila o pomoc, bola z nášho kresťanského spoločenstva. Pritom sme sa osobne ešte veľmi nepoznali (je nás tam veľa, viac ako 400 členov :D ). A dnes pribúdajú ďalšie :) No a ovocím je aj vznik tohto blogu, ktorému sa na moju veľkú radosť darí ;)

Čo k tomu dodať? Kurz pre lektorky nosenia mám už za sebou a aj prvé praktické poradenské začiatky :) Pred sebou mám hlavne službu (lebo to pre mňa poradenstvo nosenia znamená) - pre Ježiša a pre tých, ktorých ku mne nasmeruje. Ak ma k tomuto povolal, nebojím sa, lebo s Ním všetko zvládnem ;) 

Dokedy sa tomu budem venovať? Neviem. To nie je podstatné. Ale už teraz sa mi ukazujú ďalšie možnosti, vízie a sny, ktoré ak sa majú stať skutočnosťou, tak sa na ne veľmi teším. Teraz ich nebudem prezrádzať. Všetko má svoj čas ;)

Som na konci tohto príspevku a dúfam, že sa vám páčil. Možno sa niektorým z vás zdal trochu (alebo príliš?) "duchovný". Odpustite mi, ale aj toto som ja :)

Do nosenia priatelia ;)

Komentáre

Obľúbené príspevky